16-jarige sterft nadat hij is geëlektrocuteerd door een oortelefoon terwijl hij zijn telefoon oplaadt

16-jarige sterft nadat hij is geëlektrocuteerd door een oortelefoon terwijl hij zijn telefoon oplaadt

Alsof we er nog een nodig hadden reden om ons bang te maken door het gebruik van onze smartphones, zou een 16-jarige jongen uit Maleisië vorige week zijn overleden nadat hij was geëlektrocuteerd. De jongen droeg zijn oortelefoon die was aangesloten op zijn oplaadtelefoon.

Mohd Aidi Azzhar Zahrin werd op 5 december gevonden door zijn 51-jarige moeder in hun huis in Negeri Sembilan. De moeder zag Zahrin op de grond liggen en dacht dat hij sliep, maar toen ze thuiskwam van haar werk om hem te controleren, ze merkt dat hij niet bewogen was. De moeder probeerde hem wakker te maken, maar merkte dat zijn lichaam nu koud was geworden.



De moeder van het slachtoffer belde een nabijgelegen kliniek, waarin ze een arts stuurden. Medische experts zeiden er waren geen tekenen van kneuzingen of verwondingen op het lichaam, maar merkte op dat er bloedingen aan het linkeroor van de jongen waren, uit angst dat hij een kleine elektrische schok zou hebben gehad. Volgens Yahoo (die enkele gruwelijke foto's van de jongen heeft vrijgegeven je kunt hier zien als je van dat soort dingen houdt), bevestigden experts dat hij enkele uren voordat zijn moeder hem die ochtend vond, was overleden. Een post-mortem onderzoek toonde aan dat de doodsoorzaak van de tiener inderdaad verband hield met elektrocutie. Toen zijn broer zijn oplaadkabel aanraakte om de telefoon weg te halen, voelde hij naar verluidt een elektrische schok.



acht is genoeg cast waar zijn ze nu

Ik weet het, ik weet het, ik was in het begin ook sceptisch. Ik bedoel, ik doe dit de hele tijd ... vrijwel elke dag , dus er is geen enkele manier waarop een bizar ongeluk als dit kan gebeuren. Het is voor mij een normale routine geworden om mijn telefoon in bed op te laden, wat blijkbaar ook gevaarlijk is. Maar helaas is dit niet het eerste geval dat wordt gemeld met een oplaadbare telefoon en elektrocutie. Dat doet me mijn bedtijdroutine ten tweede raden.



Advertentie

Blijkbaar is Zahrin op zijn minst de vierde persoon dit jaar die wordt gedood door koptelefoons / oortelefoons met een elektrische schok. Een soortgelijk geval werd gemeld in Brazilië, waar de 7-jarige Luiza Pinheiro stierf terwijl ze sliep met haar oortelefoons die 'in haar oor was gesmolten', veroorzaakt door een enorme elektrische lading. Afgelopen mei stierf ook een 46-jarige vrouw uit India terwijl ze via haar koptelefoon naar haar muziek luisterde, waar een kortsluiting werd genoemd als de waarschijnlijke oorzaak van elektrocutie.

gigantische kaneelbroodjes San Antonio

De volgende maand kreeg een 22-jarige man een elektrische schok via zijn koptelefoon terwijl zijn telefoon ook aan het opladen was. Blijkbaar luisterde de man naar muziek via zijn stekker in de telefoon, maar er was geen elektriciteit. Er werd gemeld dat hij werd geëlektrocuteerd toen de stroom werd hersteld.

Advertentie

Geen van de gemelde ongevallen is nu echt gebeurd heeft het model uitgebracht van de telefoon of welke koptelefoon werd gebruikt, wat een beetje raar voor mij is. Maar goed, een waarschuwing is een waarschuwing toch? Zolang we maar voorzichtig en alert blijven op onze omgeving. Voorlopig wilt u misschien uw telefoon niet gebruiken tijdens het opladen. Beter veilig dan sorry, vrienden.

Kijk maar: 5 tips om uw telefoon levend te houden